Sök:

Sökresultat:

2 Uppsatser om 3D Modelering - Sida 1 av 1

En enkel förbättring av stränder inom Visual Effects

Om man vill skapa ett realistiskt hav inom Computer Graphics är det viktigt att man har snygga övergångar till andra material. Ett exempel på detta är stränder och det är precis där fokusen på den här studien har legat. Studien gick ut på att hitta en enklare lösning på att visuellt förbättra stränder inom Computer Graphics. För att göra detta så testade två olika metoder i olika experiment. Den ena tekniken som testades var att simulera partiklar för att få fram en bättre strandlinje och de andra var att skapa en shader för att förbättra den.

Modelering av Wideband : Code Division Multiple Access

Today wireless transmission of data is becoming more and more popular and the need for faster transmission rates is increasing. Since the bandwidth is limited it is important to try to use it to the fullest. CDMA is a technology that allows multiple accesses on the same frequency and time thus making it very bandwidth efficient. The CDMA technology was first introduced in the second generation?s cellular systems but has since then been improved and is reused in today?s 3G systems as Wideband CDMA.